qilla

Friday, February 11, 2011

Dameisha Wish Tower

Satu tarikan kepada pengunjung Dameisha Seaside Park ialah sebuah tower tinggi - Wish Tower. Ia dibina pada tahun 1999. Wish Tower merupakan sebuah tower yang menarik senibinanya dengan ketinggian 83 meter.

Pengunjung boleh menaiki elevator untuk sampai ke puncak Wish Tower dengan dikenakan bayaran 60 Yuan. Selain dapat menikmati pemandangan yang indah mereka yang sampai ke puncak juga mengambil peluang membuat 'wish'. Mereka berbuat begitu kerana pengaruh feng shui yang mempercayai wish yang disebut di situ selalunya dipenuhi. Itulah sebabnya nama binaan tersebut Wish Tower. Ia mungkin dibina setelah mengambil kira faktor feng shui tersebut.



Wish Tower


Wish Tower dari jauh

- - - - -

Baca beberapa info mengenai Wish Tower;

- Wish Tower in the Dameisha seashore park of Shenzhen, built in 1999. From the top of it, one can look into the distance -the sea, the city and some hills and islands of Hongkong (source - trekearth).

Sedikit tentang senibina Wish Tower boleh baca di sini (guangdongdecor); info ringkas Wish Tower boleh baca di sini - foreignercnchinatraveldeport, dan shenzendaily.

- - - - -

0 Comments:

Post a Comment

<< Home